Logo Vandebron

Veelgestelde vragen

  • Hoe werkt de wachtlijst voor een dynamisch energiecontract?

    Als jij je gegevens achterlaat via het formulier op deze pagina, nemen we contact met je op zodra we je een dynamisch energiecontract kunnen aanbieden. Omdat dit een nieuwe contractvorm is bij Vandebron en we onze service continu willen verbeteren, zullen we je af en toe vragen naar je ervaring. Met jouw input maken we er écht het contract van de toekomst van.

  • Moet ik nog iets doen terwijl ik op de wachtlijst sta?

    Nee, je hoeft niets te doen. Wij houden je gedurende het wachten af en toe op de hoogte van de ontwikkelingen en geven zo nodig meer informatie over het dynamische energiecontract.

  • Als ik me aangemeld heb voor de wachtlijst, moet ik dan overstappen?

    Nee. De aanmelding is volledig vrijblijvend. Mocht je je bedenken, dan kun je afzien van de overstap. Daarnaast is het dynamische energiecontract flexibel. Als dit toch niet het contract voor jou is, kun je eenvoudig overstappen naar een variabel of vast contract.

  • Wat betekent het dynamisch energiecontract eigenlijk?

    Bij een dynamisch energiecontract betaal je de inkoopprijs voor stroom en gas die op het moment van verbruik geldt. Met dat inzicht bepaal je zelf wanneer je energie verbruikt. Stel bijvoorbeeld je wasbeurt even uit tot de zon schijnt, of laad je auto pas op als de wind waait. Dan is het goedkoper én groener. Meer lezen? Klik hier!

  • Kan ik ten alle tijden overstappen op het dynamisch contract?

    Niet helemaal. Als je nu nog in een vast contract zit met een looptijd van meer dan 6 maanden, is het niet mogelijk de overstap te maken. Wel zetten we je op de wachtlijst, zodat we contact kunnen opnemen over een overstap in de toekomst. Heb je een vast contract met een looptijd minder dan 6 maanden, dan kunnen we wel de overstap regelen en gaat je contract in na afloop van je contractperiode. Met een variabel contract of een dynamisch contract elders kun je op elk moment overstappen.

  • Ik heb een andere vraag over het dynamisch contract, waar kan ik een antwoord vinden?

    Op onze website vind je een uitgebreid overzicht met de meestgestelde vragen en antwoorden. Klik hier.

logo Vandebron

© 2023 Vandebron

Bank: NL97RABO0140917969

KvK: 59394218

BTW: NL853458194B01

Regulerende autoriteiten: ACM en AP

Veelgestelde vragen

Wachtlijst dynamisch energiecontract

Meld je nu aan voor de wachtlijst voor een dynamisch energiecontract van Vandebron. Vanaf mei ontvang je dan van ons vrijblijvend een bericht of je over kunt stappen op een contract met dynamische energietarieven.  

Hoe werkt het?

Sta je op de wachtlijst, dan ontvang je van ons vrijblijvend een bericht zodra je kunt overstappen op een dynamisch energiecontract. Je vult je gegevens en verwachte verbruik in en wij regelen de overstap. Het is wel belangrijk dat je momenteel een flexibel contract hebt of je vaste contract binnen 6 maanden afloopt.

Let op! Een dynamisch energiecontract kun je alleen afsluiten als je een slimme meter hebt. Via je netbeheerder vraag je een slimme meter aan. Klik hier om op te zoeken wie je netbeheerder is. 

De volgende stap in de energietransitie

Met een dynamisch energiecontract word je beloond voor groen gedrag. Door stroom op de groenste momenten te verbruiken, is het vaak ook het voordeligst. Zo draag je bij aan een oplossing voor een fundamenteel probleem van energietransitie: de mismatch tussen het verbruik en de productie van groene stroom - en gaat je energierekening ook nog eens omlaag!

Lees meer

Meer informatie over hoe wij omgaan met persoonsgegevens vind je terug in onze privacyverklaring.